Forum

Ceci est votre espace de discussion, vous pouvez lancer un sujet, donner votre avis, répondre à un appel, la parole est à vous!!!


La classe de votre enfant

Date: 10/01/2023

Par: Jameszed

Sujet: Международный брокер Esperio

Международный брокер Esperio работает на рынке онлайн-трейдинга в сегменте розничных услуг с 2011 года. Бренд Esperio принадлежит компании OFG Cap. Ltd, зарегистрированной в Сент-Винсент и Гренадинах.

Как сообщается, с 2012 года Эсперио зарегистрирована как международная деловая компания, сертификат SVGFSA № 20603 IBC 2012. Тогда же Esperio получила лицензию на финансовые услуги.

Услуги онлайн-трейдинга предоставляются в соответствии с “Соглашением клиента и партнера”, “Политикой конфиденциальности”, “Регламентами торговых операций на счетах” и “Политикой противодействия отмыванию доходов”.

Обратная связь с Esperio доступна через службу технической поддержки Investing или через форму обратной связи на сайте компании.

Торговые условия Esperio

Варианты торговых счетов:

Esperio Standard. Инструменты для инвестиций: валютные пары, индексы, CFD-контракты на акции, драгоценные металлы, энергоносители, сырьевые товары, криптовалюта. Спред устанавливается от 0 ценовых пунктов. Комиссия на CFD-контракты — 0,1% от суммы торговой операции. Платформа MT4.

Esperio Cent — уникальный центовый счет. Валюта счета — USD, EUR, вывод средств без комиссии. Линейка финансовых инструментов аналогична счету Standard MT4.

Esperio Invest MT5 — позиционируется как оптимальное решение для торговли акциями. Леверидж и дополнительные комиссии отсутствуют. Предусмотрены неттинг и хеджирование для управления рисками. Валюты счета — USD, EUR. Дополнительно доступны Forex и контракты CFD. Предусмотрена комиссия при торговле ценными бумагами (0,3% от номинального объема торговой сделки).

Esperio МТ5 ECN предполагает доступ к межбанковской ликвидности. Присутствует комиссия $15 за каждый проторгованный трейдером лот.

Esperio не устанавливает минимальные депозиты для начала торговли.

Доступные платформы: MT4 или MT5. Предусмотрена возможность использования торговой платформы с устройствами Android или iOS.

Клиентам доступно шесть типов счетов с учетом выбора платформы:

Standard MT4,

Cent MT4,

Standard MT5,

Cent MT5,

Invest MT5,

MT5 ECN.

Esperio презентует 3-х уровневую программу лояльности:

Empower CashBack — до 31,8% годовых на свободные средства торгового счета. Кэшбэк зависит от торговой активности. Пополнения счета на 10 тыс. долл. и выше.

Double Empower — при условии пополнения депозита на $500 – $3000 по запросу участника трейдер удваивает сумму начисления.

Extra Empower — актуально для поддержания клиентского торгового счета во время просадки (по запросу). Данная категория средств недоступна к снятию.

Для VIP-клиентов доступно три статуса программы — VIP, GOLD и DIAMOND. Esperio присваивает статусы при пополнении депозита на 50, 100 или 500 тыс. USD соответственно.

Пополнение счета и вывод денег от Esperio
Для зачисления и списания средств Esperio использует карты (Visa/ MasterCard), банковские переводы и систему электронных платежей. Для пополнения торгового счета доступны платежные системы: NETELLER, PayPal, LiqPay, Piastrix Wallet, Thailand Local Bank Transfer, WebMoney, Sepa & swift, WebMoney, QIWI, FasaPay.

Компания анонсирует возможность компенсации комиссии платежных систем путем ее зачисления на баланс торгового счета.

Детальная информация о выводе средств не представлена.

Заключение
Esperio предлагает низкие спреды и конкурентные свопы. Минимального порога входа нет. Пополнить счет и вывести деньги можно с помощью наиболее популярных электронных платежных систем. Преимуществом является высокое кредитное плечо – до 1:1000 и большой выбор торговых активов. Компания работает на платформе Metaquotes. Доступные терминалы: МТ4/5.

Часто задаваемые вопросы
Как получить максимум информации о компании ?
Как отличить официальный сайт от ресурса мошенников?
Мошенники пользуются репутацией популярных брендов. Чтобы ваши деньги не ушли аферистам, проверьте сайт финансовой компании на scaud. Вы можете произвести поиск по ресурсу, а можете сразу обратиться с заявкой к экспертам.
Какие отзывы о компании правдивые, а какие — фейки?
Как проверить компанию на признаки мошенничества?
Как выбрать надежную финансовую компанию?
Оставить отзыв
Используйте данную форму для того, чтобы оставить отзыв о компании. Все комментарии, не касающиеся продукта, будут удалены!
Имя
Ваше имя
Email
Ваша электронная почта
Телефон
+380
39 123 4567
Ваша оценка

Текст отзыва
Введите текст отзыва
Отзывы о Esperio
Din
09.08.2022
1
Я не понимаю, почему некоторым удается заработать на рынке, а таким как я , не особо. Я и читаю аналитику, обзоры, слежу за новостями, а денег у меня, как кот наплакал. Не понимаю в чём дело. Я постоянно всё изучаю, открываю ордера не от балды, а думаю как лучше, а в итоге я почти ничего не зарабатываю, нервы трачу, а взамен ничего не получаю, обидно как-то получается...(((
Деревлев Андрей
09.12.2021
2
Для меня сотрудничество с Esperio оказалось провальным. Благо все обошлось небольшой суммой, какие-то копейки поначалу удалось вывести, то сумма вклада осталась у этих мошенников, никакой обратной связи и тем более качественной поддержки у них нет. Это все пыль в глаза, дабы прикарманить Ваши и мои в том числе деньги((((
Иван Иванович
07.12.2021
1
Пробовал работать. Не знаю у кого там с выводом денег все норм., я ничего вывести не смог. Скорее всего отзывы пишет сам брокер. Картинка конечно красивая, предлагает большое количество инструментов и рынков для торговли, доступные спреды на сделки. Порог входа - нулевой, достаточно низкие спреды. Но это все сказки для неопытных. Самый обычный развод!
Константин Петров
02.12.2021
2
Не спорю MT4 сама по себе качественная торговая платформа. Но в руках мошенников это всего лишь обманный ход. Заявляет, что поддерживает работу фактически со всеми торговыми инструментами. Только смысла нет, если контора работает только на ввод.

Répondre

—————

Date: 28/01/2023

Par: Jeromenow

Sujet: Esperio отзывы клиентов

Esperio: отзывы клиентов о компании и честный обзор брокера
Esperio – псевдоброкер с богатой историей, который уже не первый год разводит доверчивых инвесторов на Форексе. Пользователям контора предлагает большой выбор торговых и аналитических инструментов, включая крипту и сырье. Клиенты отмечают красивый и практичный сайт esperio.org, но рассказывают о фейковой торговле на платформе. В отзывах много жалоб на недоступность вывода средств. Так стоит ли работать с брокером, или это очередной мошенник – покажет разбор сайта и анализ отзывов в сети.

Обзор сайта и подробный анализ компании Esperio
Адрес в интернете www.esperio.org прошел регистрацию летом 2021 года, а весной 2022 был update. Активность посещений платформы растет с каждым месяцем, с сентября отмечен пик более 80 000 уникальных просмотров, в то время как весной и летом число пользователей не превышало 3000 в месяц. Контора активно закупает рекламу, на онлайн ресурсах появились баннеры и другие виды пиара, а в офлайне много статей о брокере.

Esperio криптовалюта
Брокер Есперио начал работу в 2011 году, как уверяют на сайте. В 2012 В Сент-Винсент и Гренадины была получена лицензия на право осуществления финансовых услуг. Информации о ее продлении нет, а сам регулятор заявляет, что документы подлежат переоформлению раз в год. С 2018 года Сент-Винсент и Гренадины вообще перестали лицензировать брокеров, так что при любых вариантах Есперио – нелегальный бизнес. Это же подтверждается Банком России, который уже отметил контору в списках нелегальных участников рынка ценных бумаг. То есть права работать в РФ у конторы нет.

Компания Esperio
Каждый новый пользователь должен пройти верификацию и выбрать один из предложенных вариантов счета:

для клиентов счета Standart предусмотрены леверидж 1:1000, приветственный бонус 100%, минимальный лот 0,01, установлены ограничения в 500 ордеров и 60% уровень для margin call, операции по счету совершаются без комиссий, спреды зависят от поставщиков ликвидности, можно торговать всеми видами активов;
на центовом счете минимальный депозит составляет 10 долларов, количество лотов не ограничено, но нет бонуса на пополнение;
для инвесторов отсутствует плечо, зато можно совершать любое количество сделок, margin call на уровне 100%, доступны хеджирование и неттинг, все сделки осуществляются в средне и долгосрок;
для счета MT5 ECN обещан доступ к межбанковской ликвидности, плавающие спреды определены в размере от 0,2 пунктов, можно открывать Sell Stop Limit и Buy Stop Limit ордера, плечо снижено до 1:500, можно получить бонус за пополнение до 100% от суммы, доступны календари Форекс и экономический.
Есть курс обучения, состоящий из одного бесплатного и двух платных блоков. Для клиентов предусмотрен заработок на рефералах, пробная торговля на демо счете, помощь наставника и консультанта. Пополнить счет можно с помощью банковских и онлайн переводов, доступны электронные кошельки и ввод средств через криптовалюту.

Esperio: лохотрон на отчетах и реальны отзывы клиентов
Отзывы о брокере Esperio начали появляться в 2021 году после регистрации домена. Потом волна активности брокера прошла. Но с осени 2022 года в сети нашлись свежие комментарии клиентов, пострадавших от рук мошенников. Пользователи сообщают, что на сайте ведется имитация торговли, приводящая к неминуемому сливу счета. А вывести деньги контора попросту не дает.

Esperio отзывы клиентов
Как мошенник разводит своих жертв:

холодные звонки и спам в социальных сетях позволяют находить неопытных инвесторов и приводить их на сайт;
времени на проверку информации клиентам не дают, торопят открыть и пополнить счет, обещая наилучшие условия и пассивную прибыль;
за пользователем платформы закрепляют индивидуального финансового консультанта для помощи в торговле, первые сделки проходят удачно, компания даже предлагает вывести часть дохода, лишь бы клиент внес сумму повнушительнее;
дальнейшая торговля будет убыточна, весь депозит может сгореть за одну или две сделки.
Когда отчаявшийся пользователь пытается спасти хоть какие-нибудь копейки и запрашивает вывод, компания придумывает комиссию за вывод, которой не было изначально, налоги и другие предлоги, чтобы вытянуть с клиента еще денег. Отзывы о my.esperio.org рассказывают, что клиенту могут даже угрожать, чтобы он погасил долг перед брокером.

Esperio отзывы
Возврат законным путем будет долгим, потребует доказательств мошеннической деятельности конторы. Пострадавший может обратиться в юридическую контору и подать исковое заявление в суд или напрямую в банк на чарджбэк.

Подведем итоги: брокер Esperio – скам или надежный?
За полтора года деятельности о платформе и брокере собралось немало негатива. Роскомнадзор регулярно блокирует все новые домены конторы, Банком России компания помещена в черный список. Юридического лица компания не оформляла, документов о праве оказания брокерских услуг нет. Клиенты сообщают, что мошенники имитируют торговлю на платформе, а сами просто разводят людей. Деньги забрать не получится, потому что Esperio – обычный скам.

Répondre

—————

Date: 10/02/2023

Par: BertramWex

Sujet: ЦЕНТР БИРЖЕВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ЦБТ

ЦЕНТР БИРЖЕВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ЦБТ
Обманула финансовая организация, не выводит деньги? Хотите проверить финансовую компанию

СООБЩИТЬ О МОШЕННИЧЕСТВЕ
Центр биржевых технологий ЦБТ
Обзор - Центр биржевых технологий ЦБТ
Центр биржевых технологий – полный обзор и реальные отзывы
ЦБТ представляет себя как международная группа компаний, занимающаяся консалтинговыми услугами и обучением на международных финансовых рынках. Центр биржевых технологий будет всячески приучать вас к выгодному инвестированию в зарубежные проекты. Как заверяет нас ЦБТ, он использует весь опыт самых крупных и финансово успешных фондов, а также эксклюзивную информацию от инсайдеров, чтобы сделать ваше инвестирование более прибыльным.

И хотя ЦБТ придумал красивый текст, а также легенду про 20 лет опыта и 500 000 инвесторов в Европе и Украине, опытный пользователь сети интернет поймет – перед ним классические мошенники, которые не имеют никакого отношения к бирже. Центр заверяет, что работает с инвесторами из СНГ, но по факту, - это не инвесторы, а обычные жертвы и целевая аудитория для развода.

Анализ сайта и главной страницы cbt.center: коротко, о главном
Когда мы посетили сайт, мы сразу предположили, что перед нами лохотрон. Мы уже разоблачили сотни из них, и этот ресурс оказался все таким же бестолковым, как и все остальные. Попытаемся аргументировать свое мнение, чтобы вы поняли, о чем речь.

Во первых, у cbt.center просто ужасный и крайне примитивный дизайн. Никакого вкуса, и даже удобного функционала. Оформление сделано как попало, глаз постоянно цепляется за слишком угловатые элементы сайта. Если ЦБР – это качество, то почему у них такой убогий сайт? Подумайте сами. Фотографии с первых позиций гугла, кривые слайды с видео, разделы расположены как попало и совершенно нерационально.

Первое впечатление от сайта – крайне негативное. Уже на этом этапе, доверие к проекту улетучивается.

Контакты ЦБТ
Первое, что следует разобрать – это контакты. Центр Биржевых Технологий – компания из Украины. Но мы не уверены, что клиентам из нашей страны стоит пользоваться сомнительными услугами украинской компании, слишком рискованно. Нет никакой гарантии того, что эти ребята вас не обманут и не обчистят карманы. Никто не знает.

В контактах указаны адреса украинских городов: Черновцы, Киев, Львов, Одесса. Казалось бы, крупные города – значит, у компании есть амбиции. Но не тут-то было. Мы проверили данные. Точных адресных данных нет! Во Львове (город в Украине) маркер стоит на «Оперном театре», а в этом строении офисов нет, и быть не может. Нас вводят в заблуждение, указывая общее маркеры городов, без конкретного местоположения. Где номер офиса? Где адрес дома? Дешевый трюк от разводил, которые не учили, что не все начинающие инвесторы безмозглые идиоты!

SmartGuide рекомендует: всегда внимательно проверяйте адресные данные, которые указаны на сайте. Особенно, если он сомнительный. Правильная проверка вам однозначно поможет ответить на вопрос – а существует ли брокер или инвестиционная компания вообще? Учтите, что офис также может быть придуман от фонаря. Кабинета в бизнес-центре может и вовсе не существовать, или он будет принадлежать другой фирме.

Есть страницы в Фейсбуке, на Ютубе и в Инстаграм. В ФБ у консалтингового агенства 13 тысяч подписчиков. Существует большая вероятность того, что это обычные боты, ведь лайков под постами – кот наплакал.

Что предлагают cbt.center? Инвестиции
ЦБТ предлагает пассивный заработок на МФР, инвестируя в современные проекты. Это и портфельное инвестирование, и акции всяческих крупных компаний, и прочие инструменты. Ко всему этому мусору еще предлагают роботизированную торговлю.

Торговые роботы – это худшее, что вы можете встретить среди трейдинговых услуг в интернете. Мы рекомендуем обходить всех этих шарлатанов, которые продают роботов или другие автоматизированные системы. Рабочих алгоритмов почти не существует. А если они и есть, то стоят они огромные деньги. Создание необходимого ПО – процесс дорогой и не такой быстрый, как многие думают.

Также нам предлагают:

Страхование инвестиций. Ваша торговля теперь станет более безопасной. Вот, какие условия нам предлагают: возврат до 10% застрахованной суммы, выплата возмещения в течении 15 дней, срок страхования – 1 месяц, стоимость – от 1% от суммы страхования, страхование даже самых рисковых активов и так далее. Условия хорошие, вот только страхования инвестиций от ЦБТ скорее всего, в природе не существует.
В проекте «Синхронная торговля» есть уникальный робот-трейдер FXTRoboprime — прибыльный торговый алгоритм, разработанный на принципах безопасной торговли. Этот робот трейдер нарисован только у вас на экране. Вот что про него пишут сами мошенники: «В основе алгоритма торговли находятся такие методики, как: отслеживание зарождающихся новых трендовых движений, система раннего оповещения о завершении тенденций, кластерный анализ уровня волатильности, консервативный MONEY-менеджмент (защита от риска), они обеспечивают безопасность и стабильную работу алгоритма.» Но как вы уже догадались, это все сказки для недалеких инвесторов.
ASProfiway – это якобы еще один торговый робот с уникальным алгоритмом. Безопасный, удобный, эффективный. Не робот, а сказка. Позволяет получать стабильный доход до 40-60% в месяц, без вашего участия в торговле. В добавок ко всему этому, нам расписали все преимущества помощника, которых, естественно, на самом деле и нет вовсе!
Формирование портфеля Клеревант. Тут вам формируют инвестиционный портфель, который будет работать на вас. Или против вас? Как вам такой вариант.Тут опять нам вешают лапшу про уникальные рабочие стратегии, про фундаментальный анализ и бла бла бла.
Уникальная модель обслуживания премиум аккаунтов. Банальная попытка завести лоха на премиум, обещая ему золотые горы.
Итак друзья, вывод по услугам cbt.center крайне негативный – это кидалово. Услуги прописаны как раз по дурачков, которые не знают куда деть свои деньги и в инвестициях не разбираются. Вот так вас пытаются нагреть и развести! Не верьте этому лохотрону.

Другие разделы сайта
Истории успеха. Забавный раздел, в котором непонятные ноунеймы рассказывают свою историю «успеха». Проплаченные аналитики, бизнесмены, эксперты. Селфтрейдинг – а стоит ли вообще? С ЦБТ, точно нет!
Обучение. Тут нам предлагают 2 вида обучения: получить готовую модель для бизнеса обучаясь с единомышленниками и обучиться самостоятельно. Беластиум ЦБИ и Беластум ВИП соответственно. Не обучение, а инфоциганство в лучшем случае.
Экономический календарь – забагованный раздел сайта. Оно и не удивительно, ведь ресурс сделан и без того криво.
Рискованное пользовательское соглашение. Особенно, рекомендуем обратить внимание на пункты:
Центр Биржевых Технологий может передать данные агентам и третьим лицам, действующим на основании договора, если требуется исполнение перед клиентом обязательств, которые выполняются партнерами.
Центр Биржевых Технологий может воспользоваться технологией «cookies», которая не содержит конфиденциальную информацию и не передается третьим лицам.
Информация об IP-адресе клиента не используется для установления личности, но может быть получена и сохранена Центром Биржевых Технологий.
Если сведения были предоставлены клиентом на веб-сайте Центра Биржевых Технологий в общедоступной форме, то Центр Биржевых Технологий не несет за них ответственности.
В случае добровольной передачи клиентом своих контактных данных, логина или пароля третьим лицам Центр Биржевых Технологий ответственности не несет.
Мнение SmartGuide о cbt.center ЦБТ центр: отзывы, жалобы, итог
Время сказать пару слов об отзывах. Отзывы о ЦБТ есть на сайте. Вот только верить им не стоит ни капли. Инфоцигане очень постарались, и сделали все по фэншую: видео с благодарностями, сюжеты от продажных сми, отзывы от благодарных клиентов. Но все это – мишура, которая существует для того, чтобы задурманить рассудок инвесторов новичков.

В сети очень часто пишут о том, что ЦБТ – мошенники. Например, упоминают тот факт, что Национальная комиссия уже давно признала Центр Биржевых Технологий абсолютным лохотроном. Компании также приписывают партнерство с очень неоднозначным брокером – Телетрейд, так что ниточки ведут нас по темным углам, постепенно открывая правду об инфоциганах из cbt.center.

Структура ЦБР глобальная. Ее размах впечатляет. Но абсолютно точно стоит помнить: это развод, который растет вширь, благодаря наивным новичкам в сфере инвестиций. Онлайн курсы от ЦБР, также, как и инвестиционные услуги – пустая трата времени и денег.

Répondre

—————

Date: 08/09/2023

Par: XRumerTest

Sujet: Test, just a test

Hello. And Bye.

Répondre

—————

Date: 21/09/2023

Par: AlexeyClart

Sujet: Строительство ферм КРС

Всем привет!
Мы поставляем полный комплект зданий из легких конструкций включающий каркас, стеновое и кровельное ограждение, метизы, окна, двери, ворота.
Каркасы зданий и сооружений хозяйственного, складского и жилого назначения из оцинкованного профиля собственного производства: Комплексы для КРС, птицекомплексы, конюшни, зернохралища, овощехранилища,сенохранилища, складские здания, торговые комплексы, СТО, гаражи…
Вы можете заказать у нас ЛМК

Répondre

—————

Date: 17/04/2024

Par: Antoniabojex

Sujet: Анонимные знакомства в течение телеграм

Анкеты женщин и молодых людей онлайн, в течение телеграм канале @wanowes

Répondre

—————

Date: 18/03/2021

Par: NewlanSueme

Sujet: Актуальны новости России и США за месяц март


Польские спецслужбы обвинили российского консула в распространении коронавируса. Об этом сообщает РИА Новости со ссылкой на местное телевидение.

В феврале российский консул в городе Познань был объявлен персоной нон-грата. Так власти Польши ответили российской стороне на объявление персоной нон-грата польского консула в Санкт-Петербурге за участие в несанкционированной акции.

«Высланный из Польши российский консул был заражен коронавирусом, и все же он принимал участие во встречах и появлялся в общественных местах», — сообщил пресс-секретарь министра-координатора спецслужб Станислав Жарин.

Также польское телевидение утверждает, что дипломат и его дочь якобы получили положительный результат теста 21 января. За три дня до этого «инфекция SARS-CoV-2 была подтверждена у его жены», однако консул не изолировался, уточняют СМИ.

18 февраля стало известно, что Россия высылает работника посольства Эстонии в Москве. Эстонского посла Маргуса Лайдре вызвали в российское дипломатическое ведомство и выразили ему «решительный протест» в связи с высылкой работника российского посольства. Это стало ответом на такую же меру со стороны эстонского правительства.

Ранее Германия, Швеция и Польша сообщили о высылке российских дипломатов. Решение стало ответом на аналогичный шаг Москвы. Россия объявила о выдворении дипломатов из этих трех стран ранее в феврале. Протест связан с участием представителей европейских ведомств в несанкционированных акциях 23 января. Дипломатов объявили персонами нон грата, в ближайшее время они должны будут покинуть страну.

Наши партнеры - https://zaimys.online/

Répondre

—————

Date: 19/03/2021

Par: Mieshatar

Sujet: ????, ??? ????? ?????????

????????? ?????????????? ???????? ??? ????, ????? ???????? ? ???? ???????? ? ???????????? ???????????? ? ???????. ? ???? ??????? ??? ?????? ????? ?????? ?? ??????? ????? ?????????? [url=https://1-mecto.ru]???????? ?????? ??[/url] ??? ?????????? ????????? ??????. ????????, ??? ????? ???, ? ??????? ??????????? ?????? ?? ???????????? ?????.

Répondre

—————

Date: 19/03/2021

Par: Sxjxwmk

Sujet: hello

Iubznss

tesr2r@gmail.com
:

Répondre

—————

Date: 21/03/2021

Par: Darrellpooma

Sujet: вполне себе годнота

ничего такого

Répondre

—————


Nouveau avis

La boite à idées

Date: 04/10/2011

Par: Titaina

Sujet: C'est quoi ton métier?

C'est juste une idée...peut-être que les parents qui travaillent pourraient proposer à l'école, la visite de leur lieux de travail. Ou bien si vous connaissez quelqu'un qui serait susceptible d'accueillir une classe en visite se serait une bonne idée pour une sortie.
Une boulangerie, un restaurant ou je ne sais quoi, à vous de vous faire connaitre.

Répondre

—————


Nouveau avis

Activités extra scolaire

Date: 19/10/2014

Par: Titaina

Sujet: Fête tes droits

Avec lilou nous allons à la fête des enfants le 29 octobre, qui a envie de venir avec nous?

Répondre

—————

Date: 06/11/2018

Par: tairGaw

Sujet: Rolands petersons minicrediT

Norman Logistics Sp.zo.o.Rolands petersons minicrediT has released a new report on Cyprus who experienced an economic recession just recently, but indicated 5th most rapid growth in the European Union last year. In the last quarter of 2017 economic growth reached 3,9% - Cyprus achieved such a result for the first time in the last ten years, according to Norman Logistics Sp.zo.o.Rolands petersons minicrediT
Member of the board CPM Trading LTD Rolands Peterson (PRNewsfoto/CPM Trading LTD)
The amount of investment funds and the amount of assets being managed by them reflected growth in late 2017 and first half of 2018. In December 2017 there were 114 funds registered in Cyprus, but this year there are 130 already[1].Rolands petersons minicrediT The amount of assets managed by them experienced growth of 6%, reaching 4,718 billion euros in absolute terms (for comparison we could mention that in March this year the total amount of assets reached only 4,446 billion euros)[2].Rolands petersons minicrediT
In August the Cyprus Department of Transportation initiated amendments in its transportation fiscal policy, influencing new and used transport facilities registered after the law will be adopted. Outlining the above amendments are providing bigger road taxes for drivers with older cars and more horsepower, but those green-thinking will pay less. Such amendments provide several advantages: save income from transport taxation, decrease environment pollution, contribute to assets flow, and new car purchased stimulates a more attractive environment for foreigners, according to Rolands Petersons, member of the board of Norman Logistics Sp.zo.o.Rolands petersons minicrediT who offers his thoughts on the Cyprus economy.Rolands petersons minicrediT
Smart investment and fiscal policy, increasing the budget income, simultaneously stimulating the national economy and one of the most important areas - tourism, as well as caring about environment protection in total resulted in significant economic growth and we are sure that in total numbers of 2018 Cyprus will also provide a great example for many economies.Rolands petersons minicrediT
About Norman Logistics Sp.zo.o.:
Norman Logistics Sp.zo.o. is an international logistics company based in Poland since 2016.Rolands petersons minicrediT This company operates in Europe and also in many other major logistics centers in the world. The core business is a cargo brokerage, mainly marine cargo.Rolands petersons minicrediT Norman Logistics customers is significant EU companies which his production transport throughout marine cargo. And service providers is medium or large shipping companies. The mission of Norman Logistics is convenient logistics and one point service for the same price, individual and best quality approach.Rolands petersons minicrediT
Author: Rolands Petersons, member of the board of "Norman Logistics spzoo" Rolands petersons minicrediT

Répondre

—————

Date: 07/11/2018

Par: vitiaGaw

Sujet: Rolands petersons de facto

The free movement of goods, services, capital, and people-these are the pillars that form an essential foundation for welfare and employment in Europe. Mobility is the fundamental premise for these four core values to be strengthened not only in the domestic market but also beyond its borders.Rolands petersons de facto This is particularly significant in the Baltic Sea region, where a well thought-out and developed transport system is one of the positive development factors.Rolands petersons de facto Flight-related activities have both direct and indirect impact on the economy.Rolands petersons de facto The direct impact includes the income derived from the activities of airline personnel and ground handling workers, whereas the indirect input implies all purchases in the aviation sector from locally based suppliers who basically do not represent the aviation sector. Additional impact on the economy of Latvia is formed by the costs of aviation sector employees and service providers.Rolands petersons de facto

More than 30 airports are located in Lithuania

There are four international airports operating in Lithuania - in Kaunas, Palanga, Siauliai, and, of course, in Vilnius, and there are more than 30 smaller airports and military airfields. In Estonia, airports are mainly located in the capital in Tallinn, as well as in Tartu, Kuressaare, Kerdle and Parnu.Rolands petersons de facto These are international airports, however, there are more than 15 private and military airports and so-called airports of local importance located throughout the country.Rolands petersons de facto Latvia still has only two international airports - in Riga and in Liepaja; there are also small airdromes, for example, in Spilva, in Tukums and Ventspils, and several other military flight platforms though.Rolands petersons de facto Riga International Airport entered the top five rapidly growing airports in Europe last year, which lead to an increase in the number of passengers by 16.2%. Therefore, it underscores the fact that even though the airport in Liepaja will have to put a lot of time and effort to its development, it brings a great potential, which can give a significant and valuable contribution to the domestic economy of the country.

A successful start is taken after reconstruction

The airport in Liepaja did a great job - in 2015 after its reconstruction was completed. At the airport a significant drainage effort was undertaken, a new cover for the take-off track was laid, the take-off strip was reinforced, the cover of the shunting route was improved and expanded, parking places for the aircraft were renovated as well.Rolands petersons de facto After Liepaja Airport was certified for commercial flights for the summer season in 2016, the Latvian national airline "AirBaltic" launched regular flights between Riga and Liepaja. During the first half of that year, more than 4,780 passengers were transported along this route. The five most popular destinations for transit flights along the Liepaja route include London, Berlin, Moscow, Copenhagen, and Hamburg, which, in general, brought very good results.Rolands petersons de facto
Keeping in mind the processes that are still underway, it is important to mention the extensive capacity-building of the airports, environment protection in a long-term, enhancement of cooperation with other regional airports in Europe. It is not enough for Latvia to have only one high-capacity airport - we have a regional leader who can serve as an example of a successful market behavior for others.

Support strategy for attracting new aviation communities

Liepaja airport is the only example nowadays in terms of Latvian regional airports, however, I see several competitive regional airports in Latvia. To promote their development, a thorough analysis of the passengers' potential is needed, starting with linking their activities with the existing types of transport in the surrounding region, forming a support strategy to attract new aviation communities, passengers, and additional services for client groups, bearing in mind that the added value of airports is formed by airlines operating there, strategic cooperation partners and service providers.Rolands petersons de facto Without a doubt, it is also essential to study the ultimate goals of tourist destinations, in order to promote the growth of the travel market and ensure its positive impact on the economy.

Infrastructure for a variety multifaceted of commercial activities

The strategic objective of the regional airports is a creation of the favorable and unified conditions for the enterprises and institutions operating there, as well as to proactive procurement of a sufficient infrastructure for the development various of commercial activities.Rolands petersons de factoIt is also necessary to develop new ways of cooperation in order to actively identify airlines that are ready to join the development of new travel destinations and to expand their market share in the airport. Apart from this, it is necessary to work on the incentive prerequisites for launching new flights.
The imperfection of the transport system can no longer be an obstacle, with the 85 million inhabitants who live in the Baltic Sea region, who can be isolated or cut off from the rest of the European Union, or may face serious travel problems.Rolands petersons de facto The power generated by the economy and innovation provides the Baltic Sea Region with opportunities to create a modern, forward-looking transport system that will also contribute to the creation of a socially balanced economic policy.

Répondre

—————

Date: 07/11/2018

Par: davidGaw

Sujet: Rolands petersons de facto

Rolands Petersons, member of the board of CPM Trading SIA,
Railway transport is one of the most promising modes of inland transport, and, at the moment, it is said to be the crucial element in the economy of Latvia. Considering the entire volume of inland transport, the share of railway freight is about 52%, whereas the volume of the passenger transportation is 6% and in Riga suburban area the number is increasing up to 30%. However, the data summarized by the Ministry of Communications still shows that in Latvia the volume of freight rail transportation by comparison with 2016 has decreased by 8.4% and amounted to 43.792 million tons.Rolands petersons de facto

Traffic congestion can lead to a loss of 200 billion euros
The mobility of goods is an essential component of the EU internal market; this greatly contributes to the competitiveness of the industry and services in Europe.Rolands petersons de facto The types of lengthy transportation as railway can reduce their costs, which arise in connection with the traffic congestion on the roads. The increase of approximately 50% is projected by the year 2050, reaching a volume of almost 200 billion euros per year.

In the future, it is possible to increase the volume of rail transportation.
The amount of international rail transportation in 2017 was 42.138 million tons, which showed a decline of 9.1% compared to 2016.Rolands petersons de factoHowever, domestic traffic has increased by 11.5% to 1.653 million tonnes. The volume of transit cargo from the total amount of international rail freight transport amounted to 38.719 million tons, which showed a drop of 6.5% compared to the previous year, the volume of imported goods was 3.067 million tons, or 22.4% less, and the volume of export cargo was 351 800 tons, which was a drop of 2.8 times.Rolands petersons de facto In 2016, in Latvia, by rail, 47.821 million tons were transported. Taking into consideration the decline in the international transport sector in 2017, the question is, by which means can we achieve the volume increase? By implementation of the well-considered long-term solutions, it is possible to get back to the level that used to be before the embargo against Russia was introduced in 2013.Rolands petersons de facto

Increase of the average commercial speed of freight trains.Rolands petersons de facto
One of the key priorities nowadays is the development of the railway infrastructure, and in this case, it is expected, the railway infrastructure can be financed by the European Union.Rolands petersons de facto It is essential to find a solution how to increase the average commercial speed of freight trains since the speed is only about 18 km/h on the majority international routes in Europe. One of the solutions can be the improvement of cooperation between existing infrastructure organizations in Europe. The actual train system needs to be adapted to the needs of the railway freight transport sector, especially in the EU freight rail corridors.Rolands petersons de facto This would contribute to the competitiveness of rail transport with other modes of transport, especially with the road transport sector, which infrastructure is easily accessible in all Member States.

Well-thought-out charge for the use of infrastructure.
Freight trains pay for each kilometer of the railway infrastructure, which again adversely affects the competitiveness of the railway in comparison with road transport, where such charge is not always introduced. Setting the price that users are required to pay for getting into the infrastructure, it would be necessary to take into account the impact on the environment and pollution, congestion, accidents and other aspects.Rolands petersons de facto
The state should provide a proper support for organizations managing infrastructure, and rail transport enterprises should strive to improve the competitiveness of rail freight services, especially in regards to reliability, filling, elasticity, customer orientation, and the duration and cost of transportation, as these are the main aspects which are considered by an average consignor in selecting any of the available modes of transport.Rolands petersons de facto

Elimination imperfections in the liberalization of the freight transport process
In cooperation with both, the public and private sectors, at the international level, imperfections related to the liberalization of freight rail transport, communication lines procedures, administrative and technical restrictions, monitoring and anticipating performance in the rail freight industry, and fair competition between different modes of transportation.Rolands petersons de facto Therefore, it is necessary to find out the ways to make a better use of available EU funding and target it to the rail transport industry in order to achieve improvements in such areas as a coherent approach to policy objectives and funding (while focusing on corridors for freight railways transportation), for the selection, planning and management of projects, as well as for the maintenance of railroad networks.

Not only update, but also regularly support
It is essential to take to the new level not only the quality of the services provided to carriers and shippers of rail freight but, in general, to improve the competitiveness of rail freight transport; infrastructure managing organizations should not only update and modernize the railway network but also to regularly support it.Rolands petersons de facto This is especially important for the corridors of rail freight. If the tracks are not properly maintained, the speed limits will have to be applied and the railway lines will gradually be obstructed.

Répondre

—————

Date: 07/11/2018

Par: vaniaGaw

Sujet: Rolands petersons de facto

Transport and logistics industries are of particular importance for the Latvian economy since they have a steady GDP growth and provide services to virtually all other sectors of the national economy.Rolands petersons de facto Every year it is emphasized that this sector should be recognized as a priority and extend its promotion, however, the representatives of the transport and logistics sector are looking forward to more concrete and long-term solutions.Rolands petersons de facto

9.1% of the value added to the GDP of Latvia

Despite the political and economic changes of the last decade, the influence of the transport and logistics industry on the economy of our country remains high: in 2016 the sector increased the value added to the GDP by 9.1%. Moreover, the average monthly gross wage is still higher then in other sectors - in 2016 in other sectors of the economy it was 859 euros, whereas in storage and transportation sector the average gross wage is about 870 euros (1,562 euros - water transport, 2,061 euros - air transport, 1059 euros in the of storage and auxiliary transport activities, etc.).

Special economic area as an additional support

The positive examples of the logistics industry are the ports that have developed a good structure. Riga and Ventspils ports function as free ports, and the Liepaja port is included in the Liepaja Special Economic Zone (SEZ). Companies operating in free ports and SEZ can receive not only the 0 tax rate for customs, excise, and value-added tax but also a discount of up to 80% of the company's income and up to 100% of the real estate tax.Rolands petersons de facto The port is actively implementing various investment projects related to the construction and development of industrial and distribution parks.Rolands petersons de facto The attraction of investments promotes the creation of higher added value, development of production, expansion of a spectrum of given services and creation of new workplaces. It is necessary to bring to the attention the small ports - SKULTE, Mersrags, SALACGRiVA, Pavilosta, Roja, Jurmala, and Engure, which currently occupy a stable position in the Latvian economy and have already become regional economic activity centers.Rolands petersons de facto

Port of Liepaja, will be the next Rotterdam.

There is also a wide range of opportunities for growth, and a number of actions that can be taken to meet projected targets. There is a strong need for the services with high added value, the increase of the processed volumes of cargo by attracting new freight flows, high-quality passenger service and an introduction of modern technologies and information systems in the area of transit and logistics. Liepaja port has all the chances to become the second Rotterdam in the foreseeable future.Rolands petersons de facto

Latvia as a distribution center for cargos from Asia and the Far East.

One of the most important issues for further growth of the port and special economic zone is the development of logistics and distribution centers, mainly focusing on the attraction of goods from Asia and the Far East. Latvia can serve as a distribution center for cargos in the Baltic and Scandinavian countries for Asia and the Far East (f.e. China, Korea). The tax regime of the Liepaja Special Economic Zone in accordance with the Law "On Taxation in Free Ports and Special Economic Zones" on December 31, 2035. This allows traders to conclude an agreement on investment and tax concession until December 31, 2035, until they reach a contractual level of assistance from the investments made. Considering the range of benefits provided by this status, it is necessary to consider the possible extension of the term.Rolands petersons de facto

Infrastructure development and expansion of warehouse space

Our advantage lies in the fact that there is not only a strategic geographical position but also a developed infrastructure that includes deep-water berths, cargo terminals, pipelines and territories free from the cargo terminal. Apart from this, we can add a good structure of pre-industrial zone, distribution park, multi-purpose technical equipment, as well as the high level of security not only in terms of delivery but also in terms of the storage and handling of goods.Rolands petersons de facto In the future, it would be advisable to pay more attention to access roads (railways and highways), increase the volume of storage facilities, and increase the number of services provided by ports. Participation in international industry exhibitions and conferences will make it possible to attract additional foreign investments and will contribute to the improvement of international image.

Répondre

—————

Date: 07/11/2018

Par: kristinaGaw

Sujet: Rolands petersons de facto

The transport development has caused objective problems for traffic in cities around the world, including Latvia, and the reason for this is a rapid increase in the number of vehicles.Rolands petersons de facto Road congestion is the most urgent problem in a trip planning because it affects the total time of transportation and, therefore, costs that have a particular relevance to the logistics industry.Rolands petersons de facto The quality of the roads, a painful subject in the past, has a significant impact on transportation time. Without high-quality roads, it is impossible to improve the efficiency of transport, which, in the context of economic globalization, is said to be one of the main directions for the logistics development.

Promises against statistics

At the end of 2017, according to the report "Global Competitiveness Index", which was annually compiled by experts from the World Economic Forum, Latvia was not ranked among the top 100 countries of the world's rating. (out of 137 countries participating in the ranking, Latvia took 107th place, and Lithuania and Estonia took the 37th and 38th places) Despite this, VAS (State Roads of Latvia) announced that, despite the increase in traffic on Latvian roads, their quality has been improved in recent years.

EU assessment - Stable 3 points.

In 2017, 65.1 million euros were spent on the development of the national roads, including 32.3 million for the summer period works, and 32.8 million for the winter period works. In the same year, it was also planned to spend 37 million more, compared with the previous year.Rolands petersons de facto However, even these investments have not resulted in the average level of road quality in the European Union. According to the latest report, the average level in the EU is estimated at 4.76 points, Latvia, compared to that has been given 3.05 points.

The state of the roads not only hinders the development of the logistics industry but also contributes to the disproportionate level and the pace of social and economic development of the regions.Rolands petersons de facto The most remote regions of Latvia can develop tourism facilities, offer industrial premises for entrepreneurs, etc. however, if there is no road system to get to these cites, no results shall be expected.Rolands petersons de facto

Financing is eight times less than it needs to be.

"Requests for the organization of roads," "Road quality is catastrophic" - these headlines often appear in the mass media, while road maps try to reduce the existing damage by implementation of available sources, however, there is no sign of a significant improvement, when the funding is eight times less than it is necessary.Rolands petersons de facto At the same time, we make the mistake of struggling only with the consequences of the disease, when we need to identify the root of the problem and take the preventive measures.

One of the main problems that can be figured out now is the climate of the country, which in Latvia will not change significantly in the future, therefore, the problem will remain constant. The number of vehicles will also increase, so the question is: how to increase financing, which is the most important addition to the urgent issues. 130 million euros are required annually for maintenance and repair works of local and gravel roads but this amount cannot be provided only by EU funds.Rolands petersons de facto It is also completely unclear how the situation will look like in 2020, after the end of EU funding program.

Without the excise tax on fuel, there is no chance for survival

The fact that the change is expected in 2020, the spring of 2018 is said to be the moment to start an intensive work and stimulate actions - change existing arrangements related to the existing tax system (only a third of the tax, paid by road users, are redirected to roads).Rolands petersons de facto The time when it was possible to pull out a part of the income from tax has passed. Furthermore, we need to increase the number of public-private partnership projects in the sphere of the road construction, although this stage requires a proper preparation.Rolands petersons de facto

In addition to financing, other necessary support measures need to be introduced: dumping water from roads in certain areas, timely planning, more restrictive control on roads, etc.

Répondre

—————

Date: 07/11/2018

Par: kirillGaw

Sujet: Rolands petersons de facto

Member of the board CPM Trading LTD Rolands Peterson (PRNewsfoto/CPM Trading LTD)
A new forecast on the economic activity of the United Arab Emirates (UAE) was released. In 2018 it was constant.Rolands petersons de facto It was provided by oil production volume, recent business reforms and constant activities in other areas. In 2018 the UAE for the first time overachieved its OPEN oil production goal.Rolands petersons de facto
The UAE is preparing for World Expo in 2020, so a big amount of investment is being made to improve infrastructure. The state could expect an increase of tourism area dynamics, but it will need additional investments not related to oil production and crude oil refining.Rolands petersons de facto
This country could still be described in terms of development as long as its population grew from 9 million in 2013 up to 10,1 million in 2017; unemployment fell from 2,8% in 2013 to 1,7% last year[1]. Even though in 2014 many infrastructural projects were postponed, this year they will be continued, moreover there are new general plans for the following two decades. It was calculated that a recently adopted 5% of VAT will help to gain income in the amount of 12 billion euros during the first year of implementation[2].
All the Emirates, especially Dubai and Abu Dhabi are continuing their efforts to vary the economy and decrease the amount of activities related to oil products. In addition to the infrastructural projects, Abu Dhabi has made significant investments to the alternative energy sources creation, according to Rolands Petersons, a member of the board of Norman Logistics Sp.zo.o. who offers his thoughts on the UAE economy.Rolands petersons de facto
Despite having suffered crises, this country is still a demanded business partner among many world economies, it is being forecasted that before the World Expo in 2020 the UAE will become even an more demanded business partner worldwide.Rolands petersons de facto
Juergen Thomas Steinmetz has continuously worked in the travel and tourism industry since he was a teenager in Germany (1979), beginning as a travel agent up through today as a publisher of eTurboNews (eTN), one of the world’s most influential and most-read travel and tourism publications. He is also Chairman of ICTP. His experiences include working and collaborating with various national tourism offices and non-governmental organizations, as well as private and non-profit organizations, and in planning, implementing, and quality control of a range of travel and tourism-related activities and programs, including tourism policies and legislation. His major strengths include a vast knowledge of travel and tourism from the point of view of a successful private enterprise owner, superb networking skills, strong leadership, excellent communication skills, strong team player, attention to detail, dutiful respect for compliance in all regulated environments, and advisory skills in both political and non-political arenas with respect to tourism programs, policies, and legislation.Rolands petersons de facto He has a thorough knowledge of current industry practices and trends and is a computer and Internet junkie.Rolands petersons de facto

Répondre

—————

Date: 07/11/2018

Par: sveetaGaw

Sujet: Rolands petersons cpm trading

The free movement of goods, services, capital, and people-these are the pillars that form an essential foundation for welfare and employment in Europe.Rolands petersons cpm trading Mobility is the fundamental premise for these four core values to be strengthened not only in the domestic market but also beyond its borders.Rolands petersons cpm trading This is particularly significant in the Baltic Sea region, where a well thought-out and developed transport system is one of the positive development factors. Flight-related activities have both direct and indirect impact on the economy.Rolands petersons cpm trading The direct impact includes the income derived from the activities of airline personnel and ground handling workers, whereas the indirect input implies all purchases in the aviation sector from locally based suppliers who basically do not represent the aviation sector. Additional impact on the economy of Latvia is formed by the costs of aviation sector employees and service providers.

More than 30 airports are located in Lithuania

There are four international airports operating in Lithuania - in Kaunas, Palanga, Siauliai, and, of course, in Vilnius, and there are more than 30 smaller airports and military airfields.Rolands petersons cpm trading In Estonia, airports are mainly located in the capital in Tallinn, as well as in Tartu, Kuressaare, Kerdle and Parnu. These are international airports, however, there are more than 15 private and military airports and so-called airports of local importance located throughout the country. Rolands petersons cpm trading Latvia still has only two international airports - in Riga and in Liepaja; there are also small airdromes, for example, in Spilva, in Tukums and Ventspils, and several other military flight platforms though.Rolands petersons cpm trading Riga International Airport entered the top five rapidly growing airports in Europe last year, which lead to an increase in the number of passengers by 16.2%. Therefore, it underscores the fact that even though the airport in Liepaja will have to put a lot of time and effort to its development, it brings a great potential, which can give a significant and valuable contribution to the domestic economy of the country.Rolands petersons cpm trading

A successful start is taken after reconstruction

The airport in Liepaja did a great job - in 2015 after its reconstruction was completed. At the airport a significant drainage effort was undertaken, a new cover for the take-off track was laid, the take-off strip was reinforced, the cover of the shunting route was improved and expanded, parking places for the aircraft were renovated as well. After Liepaja Airport was certified for commercial flights for the summer season in 2016, the Latvian national airline "AirBaltic" launched regular flights between Riga and Liepaja. During the first half of that year, more than 4,780 passengers were transported along this route.Rolands petersons cpm trading The five most popular destinations for transit flights along the Liepaja route include London, Berlin, Moscow, Copenhagen, and Hamburg, which, in general, brought very good results.
Keeping in mind the processes that are still underway, it is important to mention the extensive capacity-building of the airports, environment protection in a long-term, enhancement of cooperation with other regional airports in Europe. It is not enough for Latvia to have only one high-capacity airport - we have a regional leader who can serve as an example of a successful market behavior for others.Rolands petersons cpm trading

Support strategy for attracting new aviation communities

Liepaja airport is the only example nowadays in terms of Latvian regional airports, however, I see several competitive regional airports in Latvia.Rolands petersons cpm trading To promote their development, a thorough analysis of the passengers' potential is needed, starting with linking their activities with the existing types of transport in the surrounding region, forming a support strategy to attract new aviation communities, passengers, and additional services for client groups, bearing in mind that the added value of airports is formed by airlines operating there, strategic cooperation partners and service providers.Rolands petersons cpm trading Without a doubt, it is also essential to study the ultimate goals of tourist destinations, in order to promote the growth of the travel market and ensure its positive impact on the economy.

Infrastructure for a variety multifaceted of commercial activities

The strategic objective of the regional airports is a creation of the favorable and unified conditions for the enterprises and institutions operating there, as well as to proactive procurement of a sufficient infrastructure for the development various of commercial activities. It is also necessary to develop new ways of cooperation in order to actively identify airlines that are ready to join the development of new travel destinations and to expand their market share in the airport. Apart from this, it is necessary to work on the incentive prerequisites for launching new flights.Rolands petersons cpm trading
The imperfection of the transport system can no longer be an obstacle, with the 85 million inhabitants who live in the Baltic Sea region, who can be isolated or cut off from the rest of the European Union, or may face serious travel problems.Rolands petersons cpm trading The power generated by the economy and innovation provides the Baltic Sea Region with opportunities to create a modern, forward-looking transport system that will also contribute to the creation of a socially balanced economic policy.

Répondre

—————

Date: 08/11/2018

Par: AlexeGaw

Sujet: Rolands petersons cpm trading

Rolands Petersons, member of the board of CPM Trading SIA,
Railway transport is one of the most promising modes of inland transport, and, at the moment, it is said to be the crucial element in the economy of Latvia.Rolands petersons cpm trading Considering the entire volume of inland transport, the share of railway freight is about 52%, whereas the volume of the passenger transportation is 6% and in Riga suburban area the number is increasing up to 30%. However, the data summarized by the Ministry of Communications still shows that in Latvia the volume of freight rail transportation by comparison with 2016 has decreased by 8.4% and amounted to 43.792 million tons.

Traffic congestion can lead to a loss of 200 billion euros
The mobility of goods is an essential component of the EU internal market; this greatly contributes to the competitiveness of the industry and services in Europe.Rolands petersons cpm trading The types of lengthy transportation as railway can reduce their costs, which arise in connection with the traffic congestion on the roads. The increase of approximately 50% is projected by the year 2050, reaching a volume of almost 200 billion euros per year.Rolands petersons cpm trading

In the future, it is possible to increase the volume of rail transportation.
The amount of international rail transportation in 2017 was 42.138 million tons, which showed a decline of 9.1% compared to 2016. However, domestic traffic has increased by 11.5% to 1.653 million tonnes.Rolands petersons cpm trading The volume of transit cargo from the total amount of international rail freight transport amounted to 38.719 million tons, which showed a drop of 6.5% compared to the previous year, the volume of imported goods was 3.067 million tons, or 22.4% less, and the volume of export cargo was 351 800 tons, which was a drop of 2.8 times.Rolands petersons cpm trading In 2016, in Latvia, by rail, 47.821 million tons were transported. Taking into consideration the decline in the international transport sector in 2017, the question is, by which means can we achieve the volume increase? By implementation of the well-considered long-term solutions, it is possible to get back to the level that used to be before the embargo against Russia was introduced in 2013.Rolands petersons cpm trading

Increase of the average commercial speed of freight trains.
One of the key priorities nowadays is the development of the railway infrastructure, and in this case, it is expected, the railway infrastructure can be financed by the European Union.Rolands petersons cpm trading It is essential to find a solution how to increase the average commercial speed of freight trains since the speed is only about 18 km/h on the majority international routes in Europe. One of the solutions can be the improvement of cooperation between existing infrastructure organizations in Europe.Rolands petersons cpm trading The actual train system needs to be adapted to the needs of the railway freight transport sector, especially in the EU freight rail corridors. This would contribute to the competitiveness of rail transport with other modes of transport, especially with the road transport sector, which infrastructure is easily accessible in all Member States.

Well-thought-out charge for the use of infrastructure.
Freight trains pay for each kilometer of the railway infrastructure, which again adversely affects the competitiveness of the railway in comparison with road transport, where such charge is not always introduced. Setting the price that users are required to pay for getting into the infrastructure, it would be necessary to take into account the impact on the environment and pollution, congestion, accidents and other aspects.Rolands petersons cpm trading
The state should provide a proper support for organizations managing infrastructure, and rail transport enterprises should strive to improve the competitiveness of rail freight services, especially in regards to reliability, filling, elasticity, customer orientation, and the duration and cost of transportation, as these are the main aspects which are considered by an average consignor in selecting any of the available modes of transport.Rolands petersons cpm trading

Elimination imperfections in the liberalization of the freight transport process
In cooperation with both, the public and private sectors, at the international level, imperfections related to the liberalization of freight rail transport, communication lines procedures, administrative and technical restrictions, monitoring and anticipating performance in the rail freight industry, and fair competition between different modes of transportation. Therefore, it is necessary to find out the ways to make a better use of available EU funding and target it to the rail transport industry in order to achieve improvements in such areas as a coherent approach to policy objectives and funding (while focusing on corridors for freight railways transportation), for the selection, planning and management of projects, as well as for the maintenance of railroad networks.Rolands petersons cpm trading

Not only update, but also regularly support
It is essential to take to the new level not only the quality of the services provided to carriers and shippers of rail freight but, in general, to improve the competitiveness of rail freight transport; infrastructure managing organizations should not only update and modernize the railway network but also to regularly support it.Rolands petersons cpm trading This is especially important for the corridors of rail freight. If the tracks are not properly maintained, the speed limits will have to be applied and the railway lines will gradually be obstructed.Rolands petersons cpm trading

Répondre

—————

Date: 08/11/2018

Par: macsimGaw

Sujet: Rolands petersons cpm trading

Transport and logistics industries are of particular importance for the Latvian economy since they have a steady GDP growth and provide services to virtually all other sectors of the national economy.Rolands petersons cpm trading Every year it is emphasized that this sector should be recognized as a priority and extend its promotion, however, the representatives of the transport and logistics sector are looking forward to more concrete and long-term solutions.Rolands petersons cpm trading

9.1% of the value added to the GDP of Latvia

Despite the political and economic changes of the last decade, the influence of the transport and logistics industry on the economy of our country remains high: in 2016 the sector increased the value added to the GDP by 9.1%. Moreover, the average monthly gross wage is still higher then in other sectors - in 2016 in other sectors of the economy it was 859 euros, whereas in storage and transportation sector the average gross wage is about 870 euros (1,562 euros - water transport, 2,061 euros - air transport, 1059 euros in the of storage and auxiliary transport activities, etc.).

Special economic area as an additional support

The positive examples of the logistics industry are the ports that have developed a good structure.Rolands petersons cpm trading Riga and Ventspils ports function as free ports, and the Liepaja port is included in the Liepaja Special Economic Zone (SEZ). Companies operating in free ports and SEZ can receive not only the 0 tax rate for customs, excise, and value-added tax but also a discount of up to 80% of the company's income and up to 100% of the real estate tax.Rolands petersons cpm trading The port is actively implementing various investment projects related to the construction and development of industrial and distribution parks. The attraction of investments promotes the creation of higher added value, development of production, expansion of a spectrum of given services and creation of new workplaces. It is necessary to bring to the attention the small ports - SKULTE, Mersrags, SALACGRiVA, Pavilosta, Roja, Jurmala, and Engure, which currently occupy a stable position in the Latvian economy and have already become regional economic activity centers.

Port of Liepaja, will be the next Rotterdam.

There is also a wide range of opportunities for growth, and a number of actions that can be taken to meet projected targets.Rolands petersons cpm trading There is a strong need for the services with high added value, the increase of the processed volumes of cargo by attracting new freight flows, high-quality passenger service and an introduction of modern technologies and information systems in the area of transit and logistics. Liepaja port has all the chances to become the second Rotterdam in the foreseeable future.Rolands petersons cpm trading

Latvia as a distribution center for cargos from Asia and the Far East.

One of the most important issues for further growth of the port and special economic zone is the development of logistics and distribution centers, mainly focusing on the attraction of goods from Asia and the Far East.Rolands petersons cpm trading Latvia can serve as a distribution center for cargos in the Baltic and Scandinavian countries for Asia and the Far East (f.e. China, Korea). The tax regime of the Liepaja Special Economic Zone in accordance with the Law "On Taxation in Free Ports and Special Economic Zones" on December 31, 2035.Rolands petersons cpm trading This allows traders to conclude an agreement on investment and tax concession until December 31, 2035, until they reach a contractual level of assistance from the investments made. Considering the range of benefits provided by this status, it is necessary to consider the possible extension of the term.

Infrastructure development and expansion of warehouse space

Our advantage lies in the fact that there is not only a strategic geographical position but also a developed infrastructure that includes deep-water berths, cargo terminals, pipelines and territories free from the cargo terminal. Apart from this, we can add a good structure of pre-industrial zone, distribution park, multi-purpose technical equipment, as well as the high level of security not only in terms of delivery but also in terms of the storage and handling of goods. In the future, it would be advisable to pay more attention to access roads (railways and highways), increase the volume of storage facilities, and increase the number of services provided by ports. Participation in international industry exhibitions and conferences will make it possible to attract additional foreign investments and will contribute to the improvement of international image.Rolands petersons cpm trading

Répondre

—————


Nouveau avis

Bons plans entre nous

Aucun message nʼ a été trouvé.


Nouveau avis