Forum
Ceci est votre espace de discussion, vous pouvez lancer un sujet, donner votre avis, répondre à un appel, la parole est à vous!!!
Ceci est votre espace de discussion, vous pouvez lancer un sujet, donner votre avis, répondre à un appel, la parole est à vous!!!
Date: 05/06/2021
Par: Robertdiaxy
Привет!
Строительство деревянных домов из бревна в Москве т. 8-9851292045,
До встречи на строительной площадке!
—————
—————
Date: 06/06/2021
Par: Malcomdah
<a href=https://www.youtube.com/watch?v=ojV0jrdO28o&t=6s>Куплю дом Красноярск</a>
—————
Date: 06/06/2021
Par: Ejvindot
:)[url=https://sv-barrisol.ru/]:)[/url][url=https://agro-archive.ru/]:)[/url]:)
—————
Date: 06/06/2021
Par: crees
Quality products and drugs only here
https://bit.ly/3oZOKnO
—————
Date: 06/06/2021
Par: agrohimzby
Здравствуйте товарищи!
Наша цель – удовлетворить потребности клиента, проявляя внимание и уважение, независимо от объемов покупки. Каждый покупатель нам дорог, и тщательно отбираем продукцию и предлагаем только лучшее. Наш ассортимент предоставляет возможность подбора необходимого комплекса минеральных добавок для любой сельскохозяйственной культуры. Для продукции, представленной в наших магазинах, характерно:отсутствие вредных веществ или их минимальное количество в препаратах и удобрениях нашего магазина, что обеспечивает регулярный, высокий рост объемов и качества урожая;соответствие европейским стандартам качества каждого предложенного продукта;хорошие цены по сравнению с конкурентами. Также в нашей компании можно приобрести продукцию оптом. Действует система скидок для крупных заказчиков. Она зависит от объема проведенной сделки. У нас можно приобрести оптом качественные подкормки и удобрения. Наши минеральные удобрения и добавки насыщают почву полезными микроэлементами для отличного урожая.
Нам будет приятно видеть у нас на интернет ресурсе
Увидимся!
https://israelidebate.com/opinions/viewtopic.php?f=3&t=830486
https://radionota.xf.cz/profile.php?lookup=19320
https://forum.12sky2.online/index.php?/topic/89921-%D0%B0%D0%BC%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9-%D1%81%D1%83%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%84%D0%BE%D1%81%D1%84%D0%B0%D1%82/#comment-366540
https://etalk.enpranichina.com/home.php?mod=space&uid=162781
https://www.stampandstamp.com/author/agrohimpeo/
—————
Date: 07/06/2021
Par: PhillipWal
Бетонный Завод МонолитЭкспресс предлагает возможность покупки и доставки бетона в любой район Санкт-Петербурга и Ленинградской Области. У нас сжатые сроки доставки, самые выгодные цены и отличные условия покупки.
У нас своё производство – Два завода обеспечивают клиентов бетоном 24 часа в сутки.
—————
Date: 07/06/2021
Par: JesusLooge
Выбираем марку раствора для решения ваших задач
Вполне естественен тот момент, что купить бетон М-500 в Петербурге достаточно не просто, это обусловлено тем, что подобная марка достаточно редка и в связи с высокой стеной и чрезмерно избыточной прочностью не идёт на строительство обычных домов. Однако, не стоит отчаиваться, компания «МонолитЭкспресс» способна произвести для вас бетон марки М-500 и осуществить доставку в любую точку города Санкт-Петербурга, кроме того, мы можем доставить вам машину бетона М-500 (или несколько машин), в любое указанное место в Ленинградской области.
—————
Date: 08/06/2021
Par: Malcomdah
<a href=https://www.youtube.com/watch?v=ojV0jrdO28o&t=6s>Куплю дом Красноярск</a>
—————
Date: 08/06/2021
Par: FreddyCulge
Думал, что это пауза и всё стабилизируется, но вот всё свели к нулю. Жаль, могли бы и оставить компанию, она реальным была конкурентом для всех. Был в июле за границей и проверил действия данного брокера за нашими пределами. Шикарно себе работают, а мы слетели с гонки и где суть и правда. Почему и нас всегда так, как только так фиг вам. Никогда не велся на негатив или позитив. Выводы делаю из своего личного опыта, при этом, как и все: впечатлениями стараюсь делиться в сетях или на форумах. На мой взгляд, многим брокерам стоит задуматься и перенять опыт работы с трейдерами у Телетрейда. Они никогда не нуждались в рекламе. Их популярность среди трейдеров, говорила сама за себя. Поэтому остаются круче всех. Очень-очень любил торговать в Телетрейд. Прирос к нему корнями, потому что стартовал здесь и шишки набивал вместе с ним, но не смотря ни на что, всё было отлично. По профилю компания себя показала хорошо. От старта до поддрежки всё хорошо. Торговал 5 лет, довольно долго, но на то причиной был хороший профит. Телетрейд был один из первых брокеров, кому я доверился. Увы, время портит всё и теперь таких хороших компаний осталось единицы, хотя именно эта компания на мой взгляд было самая ведомая на рынке форекс. Надежный и ликвидный брокер. Очень многие факторы его отличают от других фирм. Компания не предлагала нереалистичных обещаний и надежд, а на уровне своего развития и возможностей предложила хороший пакет услуг. Заслуживают быть частью финансового рынке на высоком уровне. Уникальная компания. С таким стажем на рынке, бурной конкурентной деятельностью просто рвали всё в прах. Я торговал здесь 6 лет, шокирован, что столько с одним брокером. Честный бой, хорошие условия и мой профит на уровне инвестора. Таких высот с ним достиг, что могу расслабиться теперь. Какой был подъем, надеялся на многое, а по итогу съели. Два месяца на реальном торговом счете, а потом конец всей песни. Ужасно, в одно мгновенье и запрет. Я не согласен с таким исходом, хоть может чего и знаю, но Телетрейд был хороший конкурент многим компаниям. Онлайн обучение прошло здоровски. Получилось информативно и без проблемно. Редчайший случай, когда в начале и уже всё нравится. Идеальное было время в Телетрейд. Все главные ноу-хау увидел и испытал в практике. Каждая встреча на семинарах, просто взрывала мозг, давала такую бурю эмоций, что удержать себя на торгах порой было сложно. Конечно, отдельный плюс тех.поддержке, они работали и толковали с умом. Любой вопрос решали, а главное таких страшилок с которыми трейдеры встречаются сейчас практически не было. Ни одного промаха, брокер всегда вёл прозрачную работу. Убежден, кто торговал с Телетрейд, тот знает толк в форексе. Найти нового и заменить на лучшего уже не получиться. Всё мимо на сегодняшний день, а вот Телетрейд и прибыль заработанную у него вспоминаю с удовольствием. Открыл для себя здесь цфд контракты. Использую скальпинговую стратегию. Работа идет как надо, на контрактах пока вообще без проскальзываний и реквот обхожусь. В общем, исполнение без нареканий. Когда с другими инструментами работал, терминал тоже не подводил, хотя на валютах проскальзывания случались. Вообще хорошо, что тут инструментарий богатый. Теже контракты не везде есть, а тут у мня это основа торговли. Давно познакомилася с ними, около 6 лет назад. Тогда только начинала трейдить и как раз пошла к ним поучиться. Ребята дело знали, на демо счете все пошло как надо, но вот счет открыла тогда в другой компании, так как минималка у них была два куска, а у меня столько тогда не было. Но заработала и перешла в Телетрейд. Здесь терминал по ощущениям понадежнее будет да и инструментов много, есть из чего выбрать. Стабильный и простой на мой взгляд брокер. Не увидел я здесь особых проблем. Уверен, что с таким исполнением ордеров и закрытием сделок вопросов к конторе просто нет. Молодцы, всегда на уровне. Курсы прошел, на демке застрял. Я реально стриманулся, а как-то так говорили легко, а тут такой абзац. Пока тренеруюсь и не считаю это подработкой, видать если хочешь заработать, то и здесь пахать надо. Торговал в Телетрейд с 2007 года и для меня это был самый проверенный брокер, но при этом самый дорогой на старте. Как и любой компании имеются слабые и сильные стороны, но по оснащению всегда превосходил других, очень быстро внедрялся и совершенствовал свой сервис. Вывод был обычным и задержки были, но при любом раскладе всё отдавали, поэтому вспоминаю его с хорошей стороныНичего не изменилось, а жаль. Думал,что вопрос по Телетрейду решится быстро, но увы это не так. Очень долго молчал, читал все коменты и очень шокирован таким количеством недовольных клиентов. Популяция негатива стала расти после отзыва лицензии, поэтому имею предположение, что если бы брокер был действующий, то опровергнуть многую информацию можно было по факту деятельности Телетрейд. Свои обязательства по выоду средств они выполнили полностью, всё перечислено было на счет и принесены извинения с возникшими неудобствами. А кому вообще еще слабо так? Много копий ломается насчет надежности форекс компаний и инвестирования с их помощью. Расскажу о своем опыте вложения в Телетрейд. Но сначала о том, можно ли доверять или нет. Считаю, если компания более 10 лет на рынке, то можно. Если бы брокера создавали только для слива депозитов, он бы и сам давно слился. А эти больше двух десятков лет работают. Но это не значит, что нет сложностей. И природа этих сложностей в том, что форекс все время меняется, предсказать не так и просто. Так что лучшая стратегия – следить за трейдерами, находить лучших и распределять инвестиции между ними. Но у них бывают черные полосы. Поэтому важно изучить манименеджмент и следить как торгуют. Если что, менять на другого. Имел три счета в разных компаниях и постоянно проводил между ними параллель. Все одинаково работают и Телетрейд не исключение, на своем опыте любые торговые условия можно повернуть в плюс, а если брокер еще и без проблем выводит, так в этом и есть суть работы хорошей компании. С Телетрейд всегда всё было четко, очень многому у его научился. Телетрейд всегда отличался постоянством и прозрачностью. Никому не в укор, но он достойно шпигалял не один десяток лет. У меня брат с ним торговал и я именно с этого брокера начинал и всё было отлично. Нельзя описать работу компании, всё лучшее можно только ощутить самому на практике. Обязательства перед своим клиентом, т.е. мной выполнены полностью. Не одной отложки, в исполении радует, вот по делу отличная контора. Сам рад и за других радуюсь у кого сложились отношения с этим брокером. Настроить успешную торговлю получилось с первого раза. Не обнаружил здесь ни каких преград и заковырок, у них есть для этого хорошие условия и инструменты. Хороший замес, всё на уровне «хорошего трудяги». Удобный сервис, хороший персонал, доход идет на вывод без трудностей и проблем. Бери и торгуй, если условия подходят, как мне. Любую спорную ситуацию решаю. Может кто и умеет торговать без проблем, но у меня так не получается, благо что поддержка здесь не фейковая и в силах оказать помощь своим клиентам. Личный кабинет достаточно функциональный и удобный, всё крутится вокруг него, поэтому в его работе отсутствие проблем хороший знак, что брокер качественный. Брокер, содержательный по сути. Конструктивный подход к каждому уже заметен с первых минут знакомства с ним, а содержательные и общедоступные курсы дают возможность ознакомиться с этой компанией поближе и узнать её изнутри. В период сотрудничества с ним голову долго не ломал, просто действовал по обстоятельствам, поэтому торговал без особых убытков. Излишние слова не нужны, просто зайдите на платформу МТ и протестите и сами всё поймёте. Платформа просто бомба! Хотелось бы вернуть пятерку лет назад. Ни каких негативов, отличный брокер с 100% выводом и вот и всё. Вот так раньше торговали трейдеры в Телетрейд, пока не пришла эра кто за кого. А жаль…Пристроился я этому брокеру по-тихоньку, спешить было некуда, зато интерес был шкурным. Компания предлагала не шуточные условия и по общей базе была зарекомендована с лучшей стороны. В комплексе отпахал с Телетрейд около трех лет и чем реально порадовала, так хорошим профитом с быстрым выводом. Вот так. За вывод в Телетрейд не боялся, с этим всё было нормально, единственный минус был в платежных системах, очень хотелось выбора. Сейчас понимаю, что это мелочь и личный каприз, ведь главное что выводили без задержек и полностью. Мой первый брокер. Здесь учился на курсах трейдеров и не жалею об этом. Дали хорошую базу. По торговле скажу, что исполнение качественное как и вывод. Все работает как надо. Сейчас пробую еще одну компанию, где спред поменьше. Но и тут счет не закрывал. Особо новеньким порекомендую Телетрейд, потому что обучают и потом менеджеры помогают. Прогнал форекс практически на легке, а суть оказалось простой, нужно было найти хорошего брокера. Телетрейд не плох по работе, всегда оперативен, достоверен, а остальное, как говориться дело техники. есполезняк говорить о том, как круто здесь было торговать, всё равно загадили весь эфир. Научитесь не вестись на всякую ерунду и смотреть глубже.
—————
Date: 04/10/2011
Par: Titaina
C'est juste une idée...peut-être que les parents qui travaillent pourraient proposer à l'école, la visite de leur lieux de travail. Ou bien si vous connaissez quelqu'un qui serait susceptible d'accueillir une classe en visite se serait une bonne idée pour une sortie.
Une boulangerie, un restaurant ou je ne sais quoi, à vous de vous faire connaitre.
—————
Date: 03/08/2024
Par: DonaldBak
Article Post Permanent
thestarnewstoday.com
thesunnewstoday.com
thetelegraphnewstoday.com
thetorontosunnewstoday.com
timesofnetherland.com
timesofspanish.com
Dont hesiate to contact us
—————
Date: 03/08/2024
Par: DouglasTaree
Top Sites for article Post
theheraldnewstoday.com
theindependentnewstoday.com
theirishtimesnewstoday.com
theirishtimestoday.com
themetronewstoday.com
themirrornewstoday.com
Dont hasiate to contact us
—————
Date: 03/08/2024
Par: GeorgeHox
Top Sites for article post
livemintnewstoday.com
maltanewstime.com
mirrornewstoday.com
nationalposttoday.com
neatherlandnewstoday.com
neweuropetoday.com
Dont hesitate to contact us
—————
Date: 25/10/2024
Par: bs2best Trild
Blacksprut — это один из крупнейших маркетплейсов даркнета, ориентированный на русскоязычную аудиторию. Появление этого сервиса, который действует вне законного поля, связано с упадком других крупных площадок, таких как Hydra. Он быстро набрал популярность благодаря удобству использования, широкому ассортименту и агрессивной маркетинговой стратегии.
Доступ к Blacksprut вы можете получить через официальные ссылки:
<a href=bs2bist.at>bs2bist.at</a>
<a href=bs2cite.cc>bs2cite.cc</a>
Только лучшее и проверенное для ВАС!!!
—————
Date: 19/10/2014
Par: Titaina
Avec lilou nous allons à la fête des enfants le 29 octobre, qui a envie de venir avec nous?
—————
Date: 06/11/2018
Par: tairGaw
Norman Logistics Sp.zo.o.Rolands petersons minicrediT has released a new report on Cyprus who experienced an economic recession just recently, but indicated 5th most rapid growth in the European Union last year. In the last quarter of 2017 economic growth reached 3,9% - Cyprus achieved such a result for the first time in the last ten years, according to Norman Logistics Sp.zo.o.Rolands petersons minicrediT
Member of the board CPM Trading LTD Rolands Peterson (PRNewsfoto/CPM Trading LTD)
The amount of investment funds and the amount of assets being managed by them reflected growth in late 2017 and first half of 2018. In December 2017 there were 114 funds registered in Cyprus, but this year there are 130 already[1].Rolands petersons minicrediT The amount of assets managed by them experienced growth of 6%, reaching 4,718 billion euros in absolute terms (for comparison we could mention that in March this year the total amount of assets reached only 4,446 billion euros)[2].Rolands petersons minicrediT
In August the Cyprus Department of Transportation initiated amendments in its transportation fiscal policy, influencing new and used transport facilities registered after the law will be adopted. Outlining the above amendments are providing bigger road taxes for drivers with older cars and more horsepower, but those green-thinking will pay less. Such amendments provide several advantages: save income from transport taxation, decrease environment pollution, contribute to assets flow, and new car purchased stimulates a more attractive environment for foreigners, according to Rolands Petersons, member of the board of Norman Logistics Sp.zo.o.Rolands petersons minicrediT who offers his thoughts on the Cyprus economy.Rolands petersons minicrediT
Smart investment and fiscal policy, increasing the budget income, simultaneously stimulating the national economy and one of the most important areas - tourism, as well as caring about environment protection in total resulted in significant economic growth and we are sure that in total numbers of 2018 Cyprus will also provide a great example for many economies.Rolands petersons minicrediT
About Norman Logistics Sp.zo.o.:
Norman Logistics Sp.zo.o. is an international logistics company based in Poland since 2016.Rolands petersons minicrediT This company operates in Europe and also in many other major logistics centers in the world. The core business is a cargo brokerage, mainly marine cargo.Rolands petersons minicrediT Norman Logistics customers is significant EU companies which his production transport throughout marine cargo. And service providers is medium or large shipping companies. The mission of Norman Logistics is convenient logistics and one point service for the same price, individual and best quality approach.Rolands petersons minicrediT
Author: Rolands Petersons, member of the board of "Norman Logistics spzoo" Rolands petersons minicrediT
—————
Date: 07/11/2018
Par: vitiaGaw
The free movement of goods, services, capital, and people-these are the pillars that form an essential foundation for welfare and employment in Europe. Mobility is the fundamental premise for these four core values to be strengthened not only in the domestic market but also beyond its borders.Rolands petersons de facto This is particularly significant in the Baltic Sea region, where a well thought-out and developed transport system is one of the positive development factors.Rolands petersons de facto Flight-related activities have both direct and indirect impact on the economy.Rolands petersons de facto The direct impact includes the income derived from the activities of airline personnel and ground handling workers, whereas the indirect input implies all purchases in the aviation sector from locally based suppliers who basically do not represent the aviation sector. Additional impact on the economy of Latvia is formed by the costs of aviation sector employees and service providers.Rolands petersons de facto
More than 30 airports are located in Lithuania
There are four international airports operating in Lithuania - in Kaunas, Palanga, Siauliai, and, of course, in Vilnius, and there are more than 30 smaller airports and military airfields. In Estonia, airports are mainly located in the capital in Tallinn, as well as in Tartu, Kuressaare, Kerdle and Parnu.Rolands petersons de facto These are international airports, however, there are more than 15 private and military airports and so-called airports of local importance located throughout the country.Rolands petersons de facto Latvia still has only two international airports - in Riga and in Liepaja; there are also small airdromes, for example, in Spilva, in Tukums and Ventspils, and several other military flight platforms though.Rolands petersons de facto Riga International Airport entered the top five rapidly growing airports in Europe last year, which lead to an increase in the number of passengers by 16.2%. Therefore, it underscores the fact that even though the airport in Liepaja will have to put a lot of time and effort to its development, it brings a great potential, which can give a significant and valuable contribution to the domestic economy of the country.
A successful start is taken after reconstruction
The airport in Liepaja did a great job - in 2015 after its reconstruction was completed. At the airport a significant drainage effort was undertaken, a new cover for the take-off track was laid, the take-off strip was reinforced, the cover of the shunting route was improved and expanded, parking places for the aircraft were renovated as well.Rolands petersons de facto After Liepaja Airport was certified for commercial flights for the summer season in 2016, the Latvian national airline "AirBaltic" launched regular flights between Riga and Liepaja. During the first half of that year, more than 4,780 passengers were transported along this route. The five most popular destinations for transit flights along the Liepaja route include London, Berlin, Moscow, Copenhagen, and Hamburg, which, in general, brought very good results.Rolands petersons de facto
Keeping in mind the processes that are still underway, it is important to mention the extensive capacity-building of the airports, environment protection in a long-term, enhancement of cooperation with other regional airports in Europe. It is not enough for Latvia to have only one high-capacity airport - we have a regional leader who can serve as an example of a successful market behavior for others.
Support strategy for attracting new aviation communities
Liepaja airport is the only example nowadays in terms of Latvian regional airports, however, I see several competitive regional airports in Latvia. To promote their development, a thorough analysis of the passengers' potential is needed, starting with linking their activities with the existing types of transport in the surrounding region, forming a support strategy to attract new aviation communities, passengers, and additional services for client groups, bearing in mind that the added value of airports is formed by airlines operating there, strategic cooperation partners and service providers.Rolands petersons de facto Without a doubt, it is also essential to study the ultimate goals of tourist destinations, in order to promote the growth of the travel market and ensure its positive impact on the economy.
Infrastructure for a variety multifaceted of commercial activities
The strategic objective of the regional airports is a creation of the favorable and unified conditions for the enterprises and institutions operating there, as well as to proactive procurement of a sufficient infrastructure for the development various of commercial activities.Rolands petersons de factoIt is also necessary to develop new ways of cooperation in order to actively identify airlines that are ready to join the development of new travel destinations and to expand their market share in the airport. Apart from this, it is necessary to work on the incentive prerequisites for launching new flights.
The imperfection of the transport system can no longer be an obstacle, with the 85 million inhabitants who live in the Baltic Sea region, who can be isolated or cut off from the rest of the European Union, or may face serious travel problems.Rolands petersons de facto The power generated by the economy and innovation provides the Baltic Sea Region with opportunities to create a modern, forward-looking transport system that will also contribute to the creation of a socially balanced economic policy.
—————
Date: 07/11/2018
Par: davidGaw
Rolands Petersons, member of the board of CPM Trading SIA,
Railway transport is one of the most promising modes of inland transport, and, at the moment, it is said to be the crucial element in the economy of Latvia. Considering the entire volume of inland transport, the share of railway freight is about 52%, whereas the volume of the passenger transportation is 6% and in Riga suburban area the number is increasing up to 30%. However, the data summarized by the Ministry of Communications still shows that in Latvia the volume of freight rail transportation by comparison with 2016 has decreased by 8.4% and amounted to 43.792 million tons.Rolands petersons de facto
Traffic congestion can lead to a loss of 200 billion euros
The mobility of goods is an essential component of the EU internal market; this greatly contributes to the competitiveness of the industry and services in Europe.Rolands petersons de facto The types of lengthy transportation as railway can reduce their costs, which arise in connection with the traffic congestion on the roads. The increase of approximately 50% is projected by the year 2050, reaching a volume of almost 200 billion euros per year.
In the future, it is possible to increase the volume of rail transportation.
The amount of international rail transportation in 2017 was 42.138 million tons, which showed a decline of 9.1% compared to 2016.Rolands petersons de factoHowever, domestic traffic has increased by 11.5% to 1.653 million tonnes. The volume of transit cargo from the total amount of international rail freight transport amounted to 38.719 million tons, which showed a drop of 6.5% compared to the previous year, the volume of imported goods was 3.067 million tons, or 22.4% less, and the volume of export cargo was 351 800 tons, which was a drop of 2.8 times.Rolands petersons de facto In 2016, in Latvia, by rail, 47.821 million tons were transported. Taking into consideration the decline in the international transport sector in 2017, the question is, by which means can we achieve the volume increase? By implementation of the well-considered long-term solutions, it is possible to get back to the level that used to be before the embargo against Russia was introduced in 2013.Rolands petersons de facto
Increase of the average commercial speed of freight trains.Rolands petersons de facto
One of the key priorities nowadays is the development of the railway infrastructure, and in this case, it is expected, the railway infrastructure can be financed by the European Union.Rolands petersons de facto It is essential to find a solution how to increase the average commercial speed of freight trains since the speed is only about 18 km/h on the majority international routes in Europe. One of the solutions can be the improvement of cooperation between existing infrastructure organizations in Europe. The actual train system needs to be adapted to the needs of the railway freight transport sector, especially in the EU freight rail corridors.Rolands petersons de facto This would contribute to the competitiveness of rail transport with other modes of transport, especially with the road transport sector, which infrastructure is easily accessible in all Member States.
Well-thought-out charge for the use of infrastructure.
Freight trains pay for each kilometer of the railway infrastructure, which again adversely affects the competitiveness of the railway in comparison with road transport, where such charge is not always introduced. Setting the price that users are required to pay for getting into the infrastructure, it would be necessary to take into account the impact on the environment and pollution, congestion, accidents and other aspects.Rolands petersons de facto
The state should provide a proper support for organizations managing infrastructure, and rail transport enterprises should strive to improve the competitiveness of rail freight services, especially in regards to reliability, filling, elasticity, customer orientation, and the duration and cost of transportation, as these are the main aspects which are considered by an average consignor in selecting any of the available modes of transport.Rolands petersons de facto
Elimination imperfections in the liberalization of the freight transport process
In cooperation with both, the public and private sectors, at the international level, imperfections related to the liberalization of freight rail transport, communication lines procedures, administrative and technical restrictions, monitoring and anticipating performance in the rail freight industry, and fair competition between different modes of transportation.Rolands petersons de facto Therefore, it is necessary to find out the ways to make a better use of available EU funding and target it to the rail transport industry in order to achieve improvements in such areas as a coherent approach to policy objectives and funding (while focusing on corridors for freight railways transportation), for the selection, planning and management of projects, as well as for the maintenance of railroad networks.
Not only update, but also regularly support
It is essential to take to the new level not only the quality of the services provided to carriers and shippers of rail freight but, in general, to improve the competitiveness of rail freight transport; infrastructure managing organizations should not only update and modernize the railway network but also to regularly support it.Rolands petersons de facto This is especially important for the corridors of rail freight. If the tracks are not properly maintained, the speed limits will have to be applied and the railway lines will gradually be obstructed.
—————
Date: 07/11/2018
Par: vaniaGaw
Transport and logistics industries are of particular importance for the Latvian economy since they have a steady GDP growth and provide services to virtually all other sectors of the national economy.Rolands petersons de facto Every year it is emphasized that this sector should be recognized as a priority and extend its promotion, however, the representatives of the transport and logistics sector are looking forward to more concrete and long-term solutions.Rolands petersons de facto
9.1% of the value added to the GDP of Latvia
Despite the political and economic changes of the last decade, the influence of the transport and logistics industry on the economy of our country remains high: in 2016 the sector increased the value added to the GDP by 9.1%. Moreover, the average monthly gross wage is still higher then in other sectors - in 2016 in other sectors of the economy it was 859 euros, whereas in storage and transportation sector the average gross wage is about 870 euros (1,562 euros - water transport, 2,061 euros - air transport, 1059 euros in the of storage and auxiliary transport activities, etc.).
Special economic area as an additional support
The positive examples of the logistics industry are the ports that have developed a good structure. Riga and Ventspils ports function as free ports, and the Liepaja port is included in the Liepaja Special Economic Zone (SEZ). Companies operating in free ports and SEZ can receive not only the 0 tax rate for customs, excise, and value-added tax but also a discount of up to 80% of the company's income and up to 100% of the real estate tax.Rolands petersons de facto The port is actively implementing various investment projects related to the construction and development of industrial and distribution parks.Rolands petersons de facto The attraction of investments promotes the creation of higher added value, development of production, expansion of a spectrum of given services and creation of new workplaces. It is necessary to bring to the attention the small ports - SKULTE, Mersrags, SALACGRiVA, Pavilosta, Roja, Jurmala, and Engure, which currently occupy a stable position in the Latvian economy and have already become regional economic activity centers.Rolands petersons de facto
Port of Liepaja, will be the next Rotterdam.
There is also a wide range of opportunities for growth, and a number of actions that can be taken to meet projected targets. There is a strong need for the services with high added value, the increase of the processed volumes of cargo by attracting new freight flows, high-quality passenger service and an introduction of modern technologies and information systems in the area of transit and logistics. Liepaja port has all the chances to become the second Rotterdam in the foreseeable future.Rolands petersons de facto
Latvia as a distribution center for cargos from Asia and the Far East.
One of the most important issues for further growth of the port and special economic zone is the development of logistics and distribution centers, mainly focusing on the attraction of goods from Asia and the Far East. Latvia can serve as a distribution center for cargos in the Baltic and Scandinavian countries for Asia and the Far East (f.e. China, Korea). The tax regime of the Liepaja Special Economic Zone in accordance with the Law "On Taxation in Free Ports and Special Economic Zones" on December 31, 2035. This allows traders to conclude an agreement on investment and tax concession until December 31, 2035, until they reach a contractual level of assistance from the investments made. Considering the range of benefits provided by this status, it is necessary to consider the possible extension of the term.Rolands petersons de facto
Infrastructure development and expansion of warehouse space
Our advantage lies in the fact that there is not only a strategic geographical position but also a developed infrastructure that includes deep-water berths, cargo terminals, pipelines and territories free from the cargo terminal. Apart from this, we can add a good structure of pre-industrial zone, distribution park, multi-purpose technical equipment, as well as the high level of security not only in terms of delivery but also in terms of the storage and handling of goods.Rolands petersons de facto In the future, it would be advisable to pay more attention to access roads (railways and highways), increase the volume of storage facilities, and increase the number of services provided by ports. Participation in international industry exhibitions and conferences will make it possible to attract additional foreign investments and will contribute to the improvement of international image.
—————
Date: 07/11/2018
Par: kristinaGaw
The transport development has caused objective problems for traffic in cities around the world, including Latvia, and the reason for this is a rapid increase in the number of vehicles.Rolands petersons de facto Road congestion is the most urgent problem in a trip planning because it affects the total time of transportation and, therefore, costs that have a particular relevance to the logistics industry.Rolands petersons de facto The quality of the roads, a painful subject in the past, has a significant impact on transportation time. Without high-quality roads, it is impossible to improve the efficiency of transport, which, in the context of economic globalization, is said to be one of the main directions for the logistics development.
Promises against statistics
At the end of 2017, according to the report "Global Competitiveness Index", which was annually compiled by experts from the World Economic Forum, Latvia was not ranked among the top 100 countries of the world's rating. (out of 137 countries participating in the ranking, Latvia took 107th place, and Lithuania and Estonia took the 37th and 38th places) Despite this, VAS (State Roads of Latvia) announced that, despite the increase in traffic on Latvian roads, their quality has been improved in recent years.
EU assessment - Stable 3 points.
In 2017, 65.1 million euros were spent on the development of the national roads, including 32.3 million for the summer period works, and 32.8 million for the winter period works. In the same year, it was also planned to spend 37 million more, compared with the previous year.Rolands petersons de facto However, even these investments have not resulted in the average level of road quality in the European Union. According to the latest report, the average level in the EU is estimated at 4.76 points, Latvia, compared to that has been given 3.05 points.
The state of the roads not only hinders the development of the logistics industry but also contributes to the disproportionate level and the pace of social and economic development of the regions.Rolands petersons de facto The most remote regions of Latvia can develop tourism facilities, offer industrial premises for entrepreneurs, etc. however, if there is no road system to get to these cites, no results shall be expected.Rolands petersons de facto
Financing is eight times less than it needs to be.
"Requests for the organization of roads," "Road quality is catastrophic" - these headlines often appear in the mass media, while road maps try to reduce the existing damage by implementation of available sources, however, there is no sign of a significant improvement, when the funding is eight times less than it is necessary.Rolands petersons de facto At the same time, we make the mistake of struggling only with the consequences of the disease, when we need to identify the root of the problem and take the preventive measures.
One of the main problems that can be figured out now is the climate of the country, which in Latvia will not change significantly in the future, therefore, the problem will remain constant. The number of vehicles will also increase, so the question is: how to increase financing, which is the most important addition to the urgent issues. 130 million euros are required annually for maintenance and repair works of local and gravel roads but this amount cannot be provided only by EU funds.Rolands petersons de facto It is also completely unclear how the situation will look like in 2020, after the end of EU funding program.
Without the excise tax on fuel, there is no chance for survival
The fact that the change is expected in 2020, the spring of 2018 is said to be the moment to start an intensive work and stimulate actions - change existing arrangements related to the existing tax system (only a third of the tax, paid by road users, are redirected to roads).Rolands petersons de facto The time when it was possible to pull out a part of the income from tax has passed. Furthermore, we need to increase the number of public-private partnership projects in the sphere of the road construction, although this stage requires a proper preparation.Rolands petersons de facto
In addition to financing, other necessary support measures need to be introduced: dumping water from roads in certain areas, timely planning, more restrictive control on roads, etc.
—————
RSS | © 2011 Tous droits réservés.